donderdag 28 maart 2013

Lingerie sewing - Lace passion

Vrijdag. Vorig jaar volgde ik bij de modevakschool waar ik leer voor coupeuse een workshop lingerie naaien. Het is echt ontzettend verslavend om te doen, ten eerste natuurlijk omdat er zoveel mooi materiaal voor is! En ten tweede...ik houd van kanten stoffen! (mijn zwakte)

Ik maakte bij de cursus eerst een 'basis' model van wit kant met witte lycra, het patroon van de slip kon je zelf tekenen en het patroon van de bh kreeg je bij de cursus, wel in de passende maat natuurlijk!
Bij het passen zat het nog niet helemaal perfect, dus heb ik nog een witte gemaakt maar dan iets het patroon aangepast. Dat zat al beter, maar nog niet ideaal.

Via het internet heb ik een lingerie pakket besteld met fantastisch kant waar je van alles mee kan maken. En ik heb het patroon nog een beetje aangepast, o.a. door de zijpanden (onder de oksel) iets breder te maken, en dat zit heel fijn. Verder heb ik dit model met padding gemaakt maar hetzelfde verder als de cursus die ik volgde. (Goed de paspop heeft een deuk in haar borst, het is al een oudje, dus dat moet je even wegdenken ;-) )




En en en....ik heb al een nieuw pakket!! Mijn handen beginnen spontaan te jeuken om aan de slag te gaan:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten