donderdag 28 maart 2013

Spring shirt, summer pattern drawing

Vrijdag. Het is lente! Hoera! Weg met alle muffige winterkleding en tijd voor iets 'fris'. Ik zocht naar een leuk truitje dat ik kon dragen bij mijn zwarte jeans, maar ik kon niets vinden...dus dan maak je het gewoon zelf! In mijn nieuwe patronen boek stond een patroon voor een Griekse hals, wat ik erg mooi vind, dus dat heb ik in het model verwerkt. Ik heb het shirt naar eigen ontwerp en maat gemaakt, dus het zit echt heerlijk! 

Het idee (mini-schets)

En het eindresultaat. Het is echt een heel fijn soepel en zacht stofje en mooi van kleur. Ik heb de zoom onder en de mouwzoom met de tweelingnaald afgewerkt. In de zijnaad heb ik lusjes gemaakt zodat er een smal riempje in de taille kan.
En ik kocht ook deze twee tricot stofjes....ik denk om er twee rokjes van de naaien. Maar als dit topje goed bevalt kan ik altijd er nog eentje maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen