zaterdag 5 april 2014

Sewing lady jacket with shawl collar part 1

Het is mooi weer buiten en als het dan om naai-projecten gaat zul je meer denken aan vrolijke frisse zomerkleding. Maar vorig jaar kocht mijn moeder deze stof met de belofte van mij dat er een jasje van gemaakt zou worden. Door alle voorgaande examen opdrachten ben ik daar niet aan toe gekomen en is het hoog tijd om aan de slag te gaan. Het idee zie je hierboven. Met verschillende coupenaden en lijnen zodat het optisch een smaller effect krijgt. De sjaalkraag krijgt denk ik iets van een 'ruche'. 
Hierboven het pasmodel. Na het meten van de maten ga ik eerst kijken hoeveel ik het kan innemen om een mooie taillering te krijgen.
En dit is de stof. Het is heel apart met verschillende vleugen en zelfs een beetje elastisch. Het heeft een heel bijzonder kleur effect. Soms lijkt het donker soms lijkt het licht. Ik plaats natuurlijk de volgende fases hier op de blog! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten