vrijdag 3 oktober 2014

Book review: Complete guide to needlewerk - Reader's Digest


Onlangs kreeg ik voor mijn verjaardag (wel na het zelf uitzoeken...) dit boek: Complete guide to needlework. Het is een tweedehands boek, maar ziet er uit als gloednieuw en ik ben er ongelofelijk blij mee.
Ik vind dat oude boeken namelijk veel betere informatie geven dan nieuwe boeken qua handwerken. Alle oude technieken verdwijnen langzamerhand, en juist die oude technieken vind ik interessant.
Nu ben ik er nog niet aan toe gekomen om het te lezen. Maar natuurlijk kon ik het niet laten er even in te 'snuffelen'...


Zoals je wel kunt zien gaat het om een Engels boek, maar dat geeft niet voor mij. Maar voor de liefhebbers van handwerktechnieken weet ik dat er ook een Nederlandstalige uitgave bestaat.


Veel technieken worden omschreven aan de hand van foto's en tekeningen. Er staat een uitgebreide en duidelijke uitleg bij.


Van quilten, breien, haken, naaien, borduren, etc. Er staat zoveel info in omschreven.


Absoluut een aanrader voor de liefhebber van oude handwerkboeken. Maar ook voor wie een duidelijke uitleg zoekt over bepaalde technieken en zich daarin wil verdiepen. Ik ben het boek al een aantal keer tegengekomen tweedehands zowel op het internet als bij boekenmarkten. Dus mocht je het boek zoeken is het nog wel te krijgen, goed zoeken, en wie weet wat voor andere interessante oude boeken je nog tegenkomt!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen