donderdag 16 oktober 2014

Colette Patterns: Violet blouse 1015

Een tijd geleden schreef ik op mijn andere blog over de Colette blouse Violet. Een patroon wat ik minstens meer dan 1,5 jaar geleden kocht en sindsdien nooit heb afgemaakt. De stof kocht ik als lapje in de opruiming en de patroondelen zijn denk ik overal geweest zonder in elkaar te zitten. 
Maar aangezien ik lang liggende projecten wil afmaken (net als de sjaal), moest het er nu van komen. 


Dit waren de foto's die ik plaatste op mijn andere blog alisaillustration(even een terugblik van toen):




 Ik maakte met biasband aan de binnenkant van de mooi een soort 'kokertje' waar het elastiek in kon, een grappige maar wel een nette afwerking van de mouw. Een aparte kleur erin geeft wat meer diepte. 


En dan eindelijk het eindresultaat. Ik denk dat de blouse qua kleur en dikte van de stof meer geschikt is voor in de lente/zomer. Maar dat geeft niet, iets om naar uit te kijken voor volgend jaar.



Je kunt met het patroon zoals aangegeven knoopsgaten maken in de blouse. Maar daar is niet heel vele ruimte voor in de overslag (knoopsluiting). Dus besloot ik aan de slag te gaan met wat kamsnap drukknopen in verschillende kleuren...ik ben erg blij met het resultaat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten