donderdag 4 december 2014

Sewing a new sport top


Een nieuwe sporttop was heel hard nodig. Nu kun je er natuurlijk eentje kopen in de winkel (volop keuze) maar je kunt ook zelf een maken. Vaak hebben sportshirts voor dames zonder mouwen een vreemde smalle rug uitsnijding. Ik vind dat persoonlijk niet prettig en het is best lastig om voor een niet al te hoge prijs een gesloten achterkant te vinden.


De zwarte tricot had ik nog liggen (gekocht op het stoffenspektakel bij mijn favoriete tricot kraam) en de roze stof is lycra van Kantjeboord uit de opruimingbak. Leuk om te combineren tot een sportief model. Ik heb de naden met een drie draden platte locksteek gemaakt. Aan de buitenkant zit dan de locksteek en aan de binnenkant voel je dan geen naad. Dat is wel prettig tijdens het sporten. 


Geen Nike logo of ander merk ...maar gewoon je eigen logo, ik heb een fietssteek op mijn naaimachine. Leuk als klein grapje!


Close-up naden en de achterkant.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen