maandag 2 maart 2015

Lace crochet like grandma did

Je hebt ze vast wel eens gezien, het is misschien wel een beetje ouderwets. Gehaakte kleedjes.
Maar het is zo leuk om te doen! En het hoeft echt niet ouderwets te zijn. Deze patronen zijn toch prachtig? 


Ik kocht het boekje op een handwerkmarkt samen met nog een boekje. En later omdat ik de smaak te pakken had, kocht ik nog wat oude patronen. De boekjes zijn ouder dan ik, maar dat geeft niet! Ze zijn hartstikke duidelijk! 


Ik had nog wel wat garen van mijn oma, maar het is in de loop van de tijd (of misschien was het zo?) wat gelig van kleur geworden. Ik ben meer van wit en 'fris' dus kocht ik het dunste garen wat ik kon vinden van DMC, 40 en ik gebruik een haaknaald 0.75. Kan het nog fijner?? Ik weet niet, maar ik vind het hele fijne nou eenmaal erg mooi. Ik heb een mini kleedje gemaakt om te oefenen dus dit is de eerste officiĆ«le. Verslavend om te doen!!  Ben benieuwd of het gaat lukken.
Het is altijd fijn om een handwerkje bij de hand te hebben waar je niet te veel bij hoeft te denken.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen