zaterdag 7 maart 2015

My first quilt - a never finished project ready to go! Burda Patchwork 2008


Het is denk ik al twee jaar geleden dat ik een quilt wou maken. Een project dat nooit een einde had. Van het knippen van alle lapjes tot het in elkaar zetten, ik werkte er maar heel af en toe aan. Nu stond ik vorige week in mijn bergkast en daar lag nog steeds de onafgemaakte quilt. Het enige wat er nog aan moest gebeuren was de 'binding'. Het randje om af te werken.

Dus ik dacht even doorzetten, en zie hier het eindresultaat.


Waarom ik er zo lang over heb gedaan? Ik weet niet. Het lag er niet aan dat ik quilten niet leuk vind, in tegendeel, ik vind het hartstikke leuk. Ik denk dat het een combinatie was van geen doel hebben voor de quilt en de wat tegenvallende achterkant. 
Ik heb er wel van geleerd. Zoals dat ik nooit meer zo'n smalle afwerkrand maak. Ook de tussenvoering is vreselijk stug. Er bestaan gelukkig wel betere tussenvoeringen, maar ja dit is pas de eerste dus alles moet leren.
En ik moet zeggen dat het doorstikken met de machine misschien niet echt iets voor mij is. Het 'vrije' naaien met de machine gaat mij wel wat te snel en ik vind het ook niet zo heel fantastisch eruit zien van dichtbij. Misschien dat ik dat liever met de hand zou doen?


Maar verder ben ik zeer tevreden over de kleuren en het resultaat. Het patroon was van de Burda Patchwork 2008 zomer. Nu alleen nog de vraag, wat doe ik ermee?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen