zaterdag 9 mei 2015

Saturday Sewing book day -- Knippen en naaien met Burda


Ondertussen begin ik me schuldig te voelen over hoe lui ik ben geweest met bloggen. Het is officieel een maand geleden dat ik een bericht plaatste. Schuldig dus!
Vandaag blog ik over het boek Knippen en naaien met Burda, uitgave van Elsevier. Met het schrikbarende uitgave jaar 1977. Maar hé er staan wel kleuren foto's in hoor!


Dit is hét boek wat ik niet kan missen. Ik kocht het boek voor zo'n 0,80 eurocent bij de kringloop en het was zo'n beetje mijn beste koop. In ieder geval wel het boek over naaien waar ik het meeste van heb opgestoken.
De uitleg in het boek is super duidelijk (punt 1), afbeeldingen én foto's heel goed zichtbaar (punt 2) én als je eens iets niet weet staat het er meestal wel in (punt 3). 3 punten dus waarom ik er zoveel aan heb.


Natuurlijk heb ik lesboeken voor mijn coupeuse opleiding, maar soms mis je eens wat informatie of wil je wat extra's weten en dan kijk ik altijd eerst even in dit boek. Er staan verschillende kragen in, zakken, hoe je patronen kunt aanpassen, ritsen, etc. etc.


En zelfs hoe je een kraag kunt pikeren! Ik weet dat het boek niet meer in nieuw te vinden is. Maar wel veel tweedehands prima exemplaren voor een goede prijs. Dus wat mij betreft echt een aanrader om als basis informatie te hebben, zelfs voor ervaren naaisters!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen